poniedziałek, 2 listopada 2009

Zdjęcie jako wypełnienie napisu lub kształtu

W tym przykładzie pokażę w jaki sposób w Photoshopie zrobić napis ze zdjęcia. Efekt będzie taki jakbyśmy wycięli litery z kolorowej fotografii.
W ten sam sposób można w Photoshopie stworzyć wypełnianie kształtu własnego obrazkiem lub stworzyć obraz w kształcie litery. 

Wypełnić napis zdjęciem można na dwa sposoby:
1. Korzystając z nałożenia wzorka - ten właśnie sposób polecam, ponieważ możemy dowolnie edytować tekst i bez problemu go skalować.
2. Korzystając z maski warstwy.

Sposób 1
  1. Otwieramy zdjęcie z którego chcemy zrobić napis. 
  2. Z menu Edycja wybieramy opcję Zdefiniuj wzorek.. Zdjęcie zostaje dodane do palety wzorków.
  3. Otwieramy nowy dokument. Wstawiamy w nim napis (lub kształt własny).
  4. Wchodzimy w menu Warstwa ->Styl warstwy ->Opcje mieszania -> Nałożenie Wzorka.
  5. Wybieramy nasz nowo utworzony wzorek, można pokombinować z suwakiem skali i krycia.
  6. Zatwierdzamy przyciskiem OK.

Sposób 2
  1. Tworzymy nowy dokument z białym tłem.
  2. Wklejamy do niego zdjęcie, którym chcemy wypełnić litery.
  3. Na zdjęciu wstawiamy warstwę tekstową i tworzymy napis (lub wstawiamy kształt).
  4. Trzymając klawisz CTRL klikamy na palecie warstw na warstwę tekstową (lub warstwę kształtu) - w ten sposób kształt liter zostaje zaznaczony.
  5. Ukrywamy warstwę tekstową (lub kształt), nie likwidując jednak zaznaczenia.
  6. Przechodzimy na warstwę ze zdjęciem i klikamy przycisk maski warstwy (drugi u samego dołu palety warstw).
  7.  

6 komentarze:

  • Paweł says:
    24 kwietnia 2010 23:30

    Dziękuję za pomoc. Ten drugi sposób ze kształtem mi pomógł. Dziękuję.

  • Unknown says:
    14 listopada 2012 16:21

    Bardzo, bardzo, ale to bardzo dziękuję :)

  • Unknown says:
    7 lipca 2014 14:47

    Jestem totalną amatorką jeśli chodzi o fotoshopa a chce stworzyć pewien napis i avatar (spójny z napisem) do swojego przyszłego bloga. Opiszę moją wizję; Napis by składał się z dwóch połączonych słów w którym pierwsze słowo jest napisane normalna (lub lekko elegancką) czcionką a drugie to litery z wstawionym własnymi zdjęciami - w każdej literze inne..Mam nadzieję że jasno napisałam. Szukałam takich tekstów w necie ale nie znalazłam więc nie pokarzę przykładu. Wdzięczna bym była za odpowiedź. Pozdrawiam

  • Unknown says:
    7 lipca 2014 14:50

    Nie dodałam też jaki do tego potrzebny jest (darmowy) program

  • Ilona says:
    9 lipca 2014 12:09

    Co do darmowego programu, to myślę, że najprędzej GIMP może być substytutem Photoshopa. Jest też program ArtWeaver, który ma dość podobny interfejs.

    Jeśli chodzi o Twój problem Mariolu, to najlepiej stworzyć dokument, który będzie wielkości tego nagłówka i w ramach dokumentu stworzyć odrębne warstwy dla każdego elementu: avatara, zdjęć i każdego z napisów. Jeśli pod każdą literą ma być inne zdjęcie to też sugerowałabym stworzyć dla każdej litery odrębne warstwy.
    A dalej należy postępować według procedury podanej powyżej.
    Jeśli chcesz to podeślij na mój e-mail te obrazki, to będzie łatwiej coś poradzić :)
    (pawilon75 na gmail)

  • Unknown says:
    11 lipca 2014 19:36

    Dziękuję za odpowiedź :) Pytanie było z wyprzedzeniem i na razie zdjęć odpowiednich nie mam, ale jak już będę miała konkrety to pewnie się zgłoszę jeśli nie dam sobie rady :)

Prześlij komentarz