piątek, 29 stycznia 2010

Nie można wykonać polecenia ponieważ nastąpił błąd programu

Błąd ten pokazywał się u mnie przy korzystaniu z narzędzia różdżki (magic wand) lub wiadra z farbą (paint bucket).
Jak się okazało jest on spowodowany pewną "pluskwą" photoshopa. Otóż niezbyt dobrze współpracuje on z procesorami wielordzeniowymi. Zatem jeśli mamy procesor dual core lub quad (albo pracujemy na systemie z kilkoma procesorami) to ten problem może wystąpić.
Aby sobie z nim poradzić trzeba ściągnąć ze strony Adobe wtyczkę Multiprocessor Support for Adobe Photoshop CS2 (działa też dla CS - sama to sprawdziłam).
Wtyczkę można znaleźć tutaj:
http://www.adobe.com/support/downloads/thankyou.jsp?ftpID=3447&fileID=3242

Procedura instalacji:
  1. Zamknąć Photoshop jeśli jest otwarty
  2. Otworzyć folder Adobe Photoshop CS2 (lub Adobe Photoshop CS)
  3. Otworzyć folder Extensions znajdujący się w folderze Plug-Ins-PL (albo Plug-Ins jeśli mamy wersję angielską).
  4. Usunąć lub zmienić nazwę pliku Multiprocessor Support.8BX.
  5. Rozpakować rar ściągnięty ze strony Adobe. W nim znajduje się plik Multiprocessor Support.8BX, który należy skopiować do folderu Extensions. U mnie ten folder znajduje się w lokalizacji: C:\Program Files\Adobe\Photoshop CS\Plug-Ins PL\Extensions.

2 komentarze:

  • Unknown says:
    23 października 2010 14:02

    Mam ten sam problem tylko z użyciem pędzli, wyskakuje mi właśnie ten komunikat. Zrobiłam to, co podane jest w instrukcji, ale niestety nie pomogło:(

  • joanna says:
    4 lipca 2019 19:28

    hej, ja mam ten sam blad ale używam photoshopa cc/cc- zadziała w tym przypadku ?

Prześlij komentarz