sobota, 16 października 2010

Kosmiczne impresje


Czasem gdy mam odpowiedni nastrój puszczam wodze fantazji. Parę szybkich ruchów myszą i powstał taki oto obrazek.


Miałam zrobić dokładny tutorial ze zrzutami ekranowymi poszczególnych faz, ale za każdym razem gdy próbuję odtworzyć któryś z obrazów, wychodzi mi nowy, całkiem inny. Podaję zatem ogólną procedurę tworzenia tego typu rysunku a tym osobom, które zdecydują się z niej skorzystać zalecam dużą dowolność w zakresie doboru wartości parametrów takich jak krycie, rozmycie gaussowskie i kombinacje z różnymi trybami mieszania.

1. Najpierw wybieram jakiś ładny gradient odpowiadający mojemu dzisiejszemu nastrojowi i rysuję tło po przekątnej. Dodaję rozmycie gaussowskie.
2. Potem dodaję nową warstwę a na niej okrągłe zaznaczenie (to będzie planeta widoczna w lewym dolnym rogu)
3. Zaznaczenie wypełniam gradientem (tym samym co tło, tylko pod innym kątem, można też wybrać np. gradient kolisty). Nowej warstwie nadaję tryb "Nakładka". Dodaję rozmycie gaussowskie.
4. Na kolejnej warstwie (też w trybie nakładka lub łagodne światło) miękkim, dużym pędzlem obrysowuję zaznaczenie od środka. Dodaję rozmycie gaussowskie.
5. Piórem rysuję ścieżki w kształcie łagodnych fal i dla każdej z nich wybieram z menu podręcznego opcję "Obrysuj ścieżkę" i koniecznie włączam "symulację nacisku" pędzla. Każdą falę można jeszcze zniekształcić którymś poleceniem z menu Edycja (moje ulubione to "Wypaczenie"), można też zmniejszyć krycie i zmienić tryb mieszania (np. na łagodne światło).
6. Tworzę nową warstwę i na nią nakładam filtr "Rendering->Chmury". Nadaję warstwie tryb "Nakładka" i krycie zmniejszam do 50%.
7. Wybieram gwiazdkowy pędzel i w dowolnych miejscach dorysowuję mniejsze i większe gwiazdki.

4 komentarze:

  • TheMen'sSide says:
    28 października 2010 15:26

    Witam. Mam kolejne małe pytanko. A w zasadzie 2. Jeśli znajdzie Pani czas prosiłbym o odpowiedź :)

    1. Jak osiągnąć efekt przenikania światła jak na załączonym zdjęciu??

    2. Jak osiągnąć taki efekt rozmazania ( chodzi też o te kuleczki-czy jak to nazwać) jak na drugim załączonym zdjęciu.

    Byłbym bardzo wdzięczny za poświęcony czas :)

    Co do kosmicznych impresji to są naprawdę świetne :)

  • TheMen'sSide says:
    28 października 2010 15:28

    Chyba zapomniałem o zdjęciach;p

    1. http://img169.imageshack.us/img169/9417/62560473.jpg

    2.http://img708.imageshack.us/img708/4376/52424980.jpg

  • Ilona says:
    29 października 2010 23:40

    Panie Adamie, dziękuję za nowe pomysły. W odpowiedzi stworzyłam taki tutorial pokazujący jak rozmyć dalszy plan na zdjęciu. http://photoshop-porady.blogspot.com/2010/10/rozmycie-ta-na-zdjeciach.html
    Nad uzyskaniem efektu z tej pierwszej fotki muszę się jeszcze zastanowić. Myślę, że można tu użyć okrągłego gradientu i dobrać odpowiedni tryb mieszania. Jak będę mieć wolną chwilę to wypróbuję, też jestem ciekawa co wyjdzie ;-)
    Pozdrawiam

  • Ilona says:
    30 października 2010 11:53

    Dziś rano miałam wolną chwilę i stworzyłam coś takiego: http://photoshop-porady.blogspot.com/2010/10/sonce-w-gaeziach.html
    :-)

Prześlij komentarz