niedziela, 27 grudnia 2009

Rysowanie schematów szydełkowych

Od pewnego czasu interesuję się robótkami ręcznymi, a konkretnie projektowaniem własnych schematów szydełkowych. Moje poszukiwania w Sieci doprowadziły mnie do stronki z pędzlami do Photoshopa pozwalającymi rysować podstawowe symbole robótek szydełkowych (słupki, półsłupki, oczka itp.)
Oto link do pobrania tych pędzli.
http://download393.mediafire.com/ytjltujnjm0g/mvmtjom2oqg/CrochetBrushes.abr

I próbka ich możliwości - fragment schematu zaprojektowanego przeze mnie:




Trochę krzywo mi wyszedł ten schemacik, ale to mój pierwszy, więc mam nadzieję, że czytelnicy mi wybaczą.
A oto kilka wskazówek i moich spostrzeżeń dotyczących projektowania schematów szydełkowych w Photoshopie:
  • Aby rysować symbole pod różnym kątem najlepiej otworzyć sobie okienko z paletą pędzli (klawisz F5 lub menu Okno->Pędzle), jest tam specjalna funkcja pozwalająca obracać pędzel o dowolną ilość stopni.

  • Każdy rządek robótki rysuję na odrębnej warstwie
  • Narysowałam tylko 1/4 schematu i powieliłam ją 3 razy, następnie obróciłam i ustawiłam każdą część tak aby powstała całość.
  • Wygodnie jest stworzyć sobie warstwy pomocnicze i wyrysować na nich koła lub kąty, żeby potem według nich rysować symbole.
  • Photoshop NIE JEST najlepszym narzędziem do tego celu, ale z pewnością sprawdza się lepiej niż kartka papieru ołówek i gumka. Zdecydowanie większe możliwości ma program SymblCro (ale jest płatny i dość trudny w obsłudze dla początkujących).
  • Przydałoby się uzupełnić te pędzle o dodatkowe symbole np.: popcorn, wachlarzyki, pikotki itp.  Być może uczynię to i opublikuję w którymś z przyszłych postów na moim blogu. Ale na razie nie mam motywacji :-(
Jeśli ktoś z szanownych Czytelników zna jakiś fajny program (zwłaszcza darmowy) do rysowania schematów to proszę o informację.

1 komentarze:

  • izuss1 says:
    16 marca 2012 21:15

    Dzięki Ci, o Dobra Kobieto, za ten namiar :)

Prześlij komentarz