poniedziałek, 10 maja 2010

Sepia - najprostsze sposoby na zdjęcie w sepii

Różne odcienie sepii, które można łatwo modyfikować, najłatwiej uzyskać przy wykorzystaniu palety stylów.







 Sposób 1 - nałożenie koloru:
1. Otwieramy zdjęcie w Photoshopie.
2. Klikamy dwa razy na warstwę zdjęcia w Palecie warstw aby odblokować warstwę do edycji.
3. Klikamy prawym przyciskiem myszy na warstwie w palecie warstw i wybieramy Opcje mieszania - otworzy nam się okienko Efekty
4. W okienku Efekty wybieramy Nałożenie koloru i nakładamy odpowiadający nam odcień brązu - ja wybrałam kolor 594006. Tryb mieszania koniecznie ustawiamy na Kolor!




Sposób 2 - z wykorzystaniem stylów

1. Otwieramy zdjęcie
2. Jeśli paleta stylów nie jest widoczna to aby ją wyświetlić należy wejść w menu Okno -> Style.
3. W palecie warstw należy kliknąć dwa razy na warstwę z naszym zdjęciem aby ją odblokować i umożliwić nadanie stylu.



Wciskamy OK. Teraz warstwa tła zmienia nam nazwę na Warstwa0, jest odblokowana i można nadać jej styl.

4. Na palecie stylów wciskamy u góry po prawej stronie mały okrągły przycisk z trójkącikiem (jak pokazano na zdjęciu poniżej). Z listy dostępnych zestawów stylów wybieramy Style Fotograficzne.

5. Następnie wybieramy z palety stylów fotograficznych "Sepia tone" (będzie to drugi styl w kolejności).

6. Obrazek przyjął kolor sepii, ale oczywiście można zmienić jego odcień (np. na bardziej żółtawy, czerwonawy lub brązowy). W tym celu należy kliknąć na efekt w palecie warstw:

7. Pojawi nam się okienko efektów, gdzie możemy edytować odcień sepii (ja wybrałam kolor 594006):

8. A oto mój efekt końcowy.

Można też nałożyć dowolny odcień nie koniecznie brązu - warto poeksperymentować :))

2 komentarze:

  • właściciel says:
    17 marca 2013 10:38

    Dziękuję, udało się, etykieta na nalewkę wyjdzie ekstra.

  • Unknown says:
    29 czerwca 2014 16:52

    dzięki rozjaśniło mi to ten temat :)

Prześlij komentarz