piątek, 3 września 2010

Problem z przesuwaniem warstw

Używając Photoshopa CS natrafiłam na taki problem:
Kiedy wybieram warstwę (tekst, obrazek czy kształt) i próbuję ją przesunąć używając narzędzia "Przesunięcie", gdy tylko postawię kursor w obszarze roboczym na danej warstwie i przycisnę klawisz myszy aby ją przesunąć, to w palecie warstw natychmiast zostaje wybrana warstwa tła. Jeśli tło nie jest zablokowane, to się przesuwa, a jeśli jest zablokowane to wyświetlany jest komunikat, że nie można przesunąć warstwy.
Zdawało mi się, że jedynym sposobem na przesunięcie warstwy, o którą mi chodzi w tym wypadku jest użycie kursorów, ale to nie jest wygodne.
Potem wpadłam na to, że gdy przed przesunięciem warstwy przytrzymam CTRL to warstwa nie przeskakuje. Ale to też mnie nie zadowala, bo muszę pamiętać o CTRL.

Znalazłam jednak w końcu rozwiązanie tego uciążliwego problemu:
Wystarczy odznaczyć opcję "Automatyczny wybór warstwy"a problem znika.

2 komentarze:

  • macio8888 says:
    8 listopada 2010 23:12

    Ja osobiście wole mieć to zaznaczone, bo wtedy jak chce to manewruje całym projektem(np. przy przesuwaniu przy pracy w powiekszeniu), lub tylko pojedyncza warstwa.

    pozdrawiam, macio8888

  • TheReduxPL says:
    10 sierpnia 2011 12:06

    Właśnie z tym miałem problem, gdy chciałem w grupie warstw przesunąć jedną warstwę. Przydało się, dzięki!

Prześlij komentarz